Nowe trasy w rejonie Ochli, Drzonkowa i Zatonia (obecnie w granicach miasta – PAP) mają zostać oddane do użytku na początku sierpnia przyszłego roku.

Ich nawierzchnie będą bitumiczne, a trasy częściowo zostaną zaopatrzone w oświetlenie. Przy obu znajdą się parkingi rowerowe wykonane z kostki betonowej. Ponadto będą miały zjazdy do posesji i do okolicznych lasów. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm z Nowej Soli.

To kolejne zadanie dotyczące rozbudowy modernizacji i rozbudowy sieci dróg rowerowych w Zielonej Górze. Na początku września br. tamtejszy magistrat podpisał umowę z wykonawcą prac związanych m.in. z budową kładki pieszo-rowerowej nad ul. Sikorskiego oraz modernizacją i przystosowaniem do tego typu ruchu nieczynnego wiaduktu kolejowego nad al. Wojska Polskiego.

Obecnie w Zielonej Górze jest ok. 69 km ścieżek rowerowych. Po zakończeniu zaplanowanych inwestycji ich długość wzrośnie do 104 km. Cały projekt ma zostać zakończony do końca września 2018 roku i kosztować ponad 30 mln zł.

Pieniądze na realizację ścieżek rowerowych w Zielonej Górze w 85 proc. będą pochodziły z tzw. ZIT-u, czyli unijnych środków z RPO Lubuskie 2020. Resztę miasto dołoży z własnego budżetu. (PAP)

autor: Marcin Rynkiewicz