Agnieszka Majewska, rzecznik MŚP, wystąpiła w tej sprawie do Pauliny Hennig-Kloski, minister klimatu i środowiska. Impulsem do podjęcia działań był wniosek od jednego z przedsiębiorców.
Jak jednak informuje Dagmara Rybicka z Biura Rzecznika MŚP, interwencja rzecznika ma charakter generalny i może dotyczyć wielu stanów faktycznych.
Kaucja i „miejsce sprzedaży”
Jak tłumaczy serwisowi Prawo.pl Dagmara Rybicka, rośnie popularność zamawiania posiłków z napojami przez aplikację bezpośrednio lub za pośrednictwem podmiotów trzecich.
- W takich przypadkach mogą pojawiać się wątpliwości, kto powinien pobrać kaucję od zamawiającego oraz jakie jest miejsce sprzedaży – mówi Dagmara Rybicka.
Agnieszka Majewska uważa, że na gruncie przepisów o systemie kaucyjnym problematyczne jest jednoznaczne ustalenie miejsca sprzedaży w przypadku sprzedaży na wynos lub w dostawie realizowanej przez podmiot trzeci z wykorzystaniem aplikacji. Wystąpiła do MKiŚ o jednoznaczne stanowisko, które usunie wątpliwości przedsiębiorców w zakresie wykładni obowiązującego prawa.
Kary w systemie kaucyjnym nawet za niezamierzony błąd
- Prawidłowe rozstrzygnięcie wątpliwości ma istotne znaczenie z uwagi na zagrożenie administracyjnymi karami pieniężnymi, które mogą być nakładane na przedsiębiorców – zwraca uwagę Dagmara Rybicka.
Rzecznik MŚP przypomina, że nawet niezamierzona błędna interpretacja przepisów o poborze kaucji może skutkować karą pieniężną.
Czytaj także: System kaucyjny: Niespójna definicja napoju i triki przedsiębiorców
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.













