„Wpłynęły trzy oferty, różnica w kosztach wykonania inwestycji wynosi 10 mln zł. Wszyscy oferenci deklarują także wykonanie torowiska w ciągu dziewięciu miesięcy i dają 5-letnią gwarancję” – powiedziała dyr. Wydział Promocji i Informacji Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. Marta Liberkowska.

Najniższą cenę zaproponowało konsorcjum Balzola Polska Sp. z o.o. z Warszawy oraz Construccionesy Promociones Balzola S.A. z Hiszpanii – ok. 54,7 mln zł. Drugi oferent, ZUE S.A. z Krakowa, jest gotów zmodernizować Kostrzyńską za ok. 58,5 mln zł, a najwyższą kwotę zaproponował Strabag Sp. z o.o. z Pruszkowa – ponad 64,8 mln zł.

 

Złożone oferty będą oceniane pod względem merytorycznym i formalnym. Od oferenta, który przedstawił najkorzystniejszą pod względem wszystkich warunków przetargowych ofertę, miasto poprosi o niezbędną dokumentację.

"Procedura związana z wyłonieniem wykonawcy zajmie kilka tygodni" - dodała Liberkowska.

 

Na przebudowę i modernizację samej ulicy miasto przygotowało 44 mln zł. Natomiast 14 mln zł na modernizację torowiska tramwajowego wzdłuż Kostrzyńskiej. W obu przypadkach Gorzów Wlkp. uzyskał na te zadania duże dofinansowanie z funduszy unijnych.

 

Kostrzyńska jest jedną z głównych arterii miasta w ciągu drogi wojewódzkiej nr 132 w kierunku granicznego Kostrzyna nad Odrą. Ulica z kostki brukowej od wielu lat jest w fatalnym stanie, podobnie jak znajdujące się obok niej torowisko tramwajowe.

 

Miasto chce zakończyć inwestycje pod koniec 2018 r. (PAP)