Aktualny wskaźnik rozstrzygniętych kontraktów na budowę dróg, które mają powstać do 2025 r., to 30 proc. Plan przygotował poprzedni rząd - obecny zapowiada weryfikację.

"Dotychczasowy program przewiduje wydatki na poziomie 107 mld zł. Z naszych analiz wynika jednak, że nie wystarczy to, by faktycznie zbudować odcinki dróg wpisane w tym dokumencie. Chcielibyśmy także dodać do listy kilka inwestycji, by powstająca sieć była spójna. Szacujemy więc, że na realizację programu potrzeba będzie nawet 200 mld zł" - mówi Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury, odpowiedzialny za sektor drogowy.

Dowiedz się więcej z książki
Przygotowanie i realizacja inwestycji w zakresie dróg publicznych. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł

 

Na nierealność obecnego programu wskazują także branżowi eksperci. "Wynika z niego, że średni koszt budowy drogi to 16 mln zł za kilometr, a tymczasem w rozstrzyganych przetargach średnia cena to około 22 mln zł" - mówi Rafał Bałdys, wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa. (PAP)