Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska powiedziała, że szacunkowy koszt inwestycji to ok. miliard złotych.

Jak podała GDDKiA, droga S8 na odcinku Marki - Radzymin będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz obustronny pas awaryjny. Dojazd do drogi będzie możliwy poprzez cztery węzły drogowe: Zielonka, Kobyłka, Wołomin i Radzymin Południowy.

Dyrekcja poinformowała, że zostaną wybudowane także chodniki i ścieżki rowerowe. Postawione będą również zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt czy system odprowadzania i oczyszczania wód opadowych.

GDDKiA podała, że inwestycja będzie realizowana w dwóch częściach. "Pierwsza - od węzła +Marki+ (bez węzła) do węzła +Kobyłka+ - zostanie zrealizowana w 32 miesiące od dnia podpisania umowy. Druga – od węzła +Kobyłka+ (bez węzła) do węzła +Radzymin Płd.+ - zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy. W ciągu 32 miesięcy zostanie oddany do ruchu nowy ciąg drogi S8, cztery miesiące przeznaczone będą na remont fragmentu starej DK nr 8" - poinformowała GDDKiA.

Dyrekcja podała również, że wykonawcy mogą złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu tylko na jedno zadanie. GDDKiA planuje, że umowy z wykonawcami zostaną podpisane na początku 2014 roku.

Ogłoszenie w 2013 r. przetargu na budowę obwodnicy Marek zapowiedział w tzw. drugim expose premier Donald Tusk.

Nowa droga ma usprawnić ruch, m.in. oddzielając ruch tranzytowy od lokalnego i ułatwić komunikację przez Marki, Ząbki, Zielonkę, Kobyłkę, Wołomin i Radzymin. Obwodnica ma poprawić spójność sieci drogowej. Powstanie jednolity ciąg komunikacyjny – północna obwodnica Warszawy od węzła A2 i S8 w Konotopie do wybudowanej wcześniej obwodnicy Radzymina.

Rząd przyjął "Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015" w styczniu ub.r. Program zakłada stworzenie do końca 2013 r. sieci autostrad o łącznej długości ok. 810 km i sieci dróg ekspresowych o łącznej długości 782,5 km, wybudowanie 26 obwodnic drogowych, przebudowę odcinków dróg krajowych pod kątem poprawy bezpieczeństwa ruchu oraz poprawę stanu nawierzchni na drogach krajowych.