Modernizacja drogi wojewódzkiej została podzielona na trzy etapy. Pierwszy z nich to modernizacja wjazdu z miejscowości Białe Błota na istniejący już, dwupoziomowy węzeł trasy S5.

"Właśnie kończą się prace nad projektem. Pasy ruchu zostaną posegregowane, a dobudowanie chodników i zjazdów oraz dwóch wysepek dzielących pasy ruchu poprawi bezpieczeństwo i płynność jazdy" - podkreślił dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy Mirosław Kielnik.

Pasy ruchu będą miały szerokość 3,5 metra, po południowej stronie zbudowany zostanie szeroki chodnik. Jezdnia zyska odwodnienie, powstanie także dziesięć zjazdów do posesji.

W tym roku powstanie także jezdnia na odcinku od planowanego na drodze 233 ronda "Miedzyń" (skrzyżowanie z drogami do bydgoskiej dzielnicy Miedzyń i miejscowości Trzciniec) do Białych Błót. "Dla nas to jedna z najważniejszych inwestycji, która ma zapewnione dofinansowanie na realizację w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego" - podkreślił naczelnik Wydziału Planowania i Rozwoju Sieci Drogowej ZDW Ryszard Gilewski.

Ten odcinek ma posiadać dwie jezdnie oddzielone od siebie barierami sprężystymi. Na każdej znajdą się dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra oraz dodatkowo pobocze.

Jak podkreślił Gilewski, na tej trasie notowane jest największe natężenie ruchu w całym województwie. W ciągu doby przejeżdża tą drogą około 20 tys. pojazdów.

Oddzielnym zadaniem będzie budowa samego węzła "Miedzyń". Powstanie on jako wspólne przedsięwzięcie ZDW, gminy Białe Błota i miasta Bydgoszcz.

Równocześnie między Białymi Błotami i Bydgoszczą powstanie ścieżka rowerowa. Przy zmodernizowanej drodze zainstalowane zostanie oświetlenie. (PAP)

olz/ jbr/