Do tej pory klasy i szkoły dwujęzyczne nie podlegały rejonizacji. O przyjęciu decydował test predyspozycji językowych i wyniki z testu szóstoklasisty.
– Nie wszystkie szkoły będą tworzyć takie klasy. Projekt ustawy mówi zaś, że pierwszeństwo w przyjmowaniu mają uczniowie danej szkoły. Dzieci z innych placówek będą przyjmowane, tylko jeśli zostaną wolne miejsca – powiedziała Dorota Łoboda, przedstawiciel rodziców protestujących przeciw edukacji na posiedzeniu sejmowej podkomisji specjalnej. I dodała, że szczególnie źle będzie to wyglądało w małych, wiejskich szkołach. Placówki nie będą miały bowiem możliwości zatrudnienia nauczycieli, którzy będą uczyli w języku obcym fizyki czy chemii.

Źródło: "Rzeczpospolita", stan z dnia 2 grudnia 2016 r.

Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie
LEX Prawo Oświatowe
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów