Michał Pyclik z ZIKiT poinformował w środę, że zadanie będzie realizowane w ramach trzeciego etapu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. „Inwestycja jest szczególnie oczekiwana przez mieszkańców północnego Krakowa, którzy liczą na lepsze skomunikowanie z centrum miasta. Jak pokazał przykład innych dużych osiedli - Kurdwanowa i Ruczaju, szybki tramwaj jest najlepszym rozwiązaniem komunikacyjnym na takich trasach” - zaznaczył.

Pięciokilometrowa trasa poprowadzi przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały i ul. Pachońskiego do Górki Narodowej. Inwestycja obejmuje min. budowę i rozbudowę torowiska tramwajowego wraz z budową przystanków tramwajowych, peronów i zatok autobusowych oraz budowę sieci trakcyjnej. W zakres prac wchodzi także przebudowa pętli tramwajowo - autobusowej Krowodrza Górka, budowa pętli tramwajowo - autobusowej Górka Narodowa, a także budowa trzech parkingów w systemie Park&Ride: w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa.

W ramach zadania przebudowane zostaną ulice Pachońskiego, Siewna, Bociana oraz powstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa - od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada.

Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał za zadanie wykonanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, budowę nowego odcinka linii tramwajowej wraz z układem drogowym oraz przeprowadzenie prób i testów na wybudowanej infrastrukturze.

Według urzędników zainteresowane firmy mają 40 dni na składanie ofert. „Chcemy podpisać umowę jeszcze w tym roku, ale to zależy od ewentualnych odwołań” - zaznaczył Pyclik. Projektowanie, uzyskiwanie zgód i sama budowa linii tramwajowej powinny potrwać około 3 lat.

Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 350 mln zł, część z tej kwoty stanowić będzie dofinansowanie z Unii Europejskiej. (PAP)