Dodatkowe pieniądze pochodzą z rezerwy Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Dzięki tej dotacji mniejszy będzie wkład własny potrzebny na sfinansowanie tej inwestycji, który mają wyłożyć województwa lubelskie i mazowieckie.

Plan finansowy wygląda obecnie tak, że 75 proc. środków pochodzi z Programu Rozwój Polski Wschodniej, czyli ze środków europejskich, a 25 proc. – to wkład własny po stronie województwa lubelskiego i mazowieckiego – powiedział Hetman.

Most ma kosztować blisko 275 mln zł, samorząd województwa mazowieckiego zadeklarował wkład w wysokości 50 mln zł. W marcu ogłoszono przetarg na jego wykonawcę. Most ma być gotowy w końcu 2014 r.

Budowa mostu w Kamieniu należy do najważniejszych inwestycji prowadzonych przez samorząd województwa lubelskiego. Ma on ułatwić komunikację Lubelszczyzny z centralną i zachodnią Polską oraz usprawnić dojazd z centrum kraju do przejść granicznych z Ukrainą w Dorohusku, Zosinie i Hrebennem.

Most powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 747, która łączy drogi krajowe nr 19 w woj. lubelskim i nr 9 w woj. mazowieckim. Obecnie samochody jeżdżące tą drogą korzystają z przeprawy promowej. Najbliższe mosty przez Wisłę, w Annopolu i w Puławach, dzieli odległość 75 km. To najdłuższy obecnie odcinek Wisły, na którym nie ma mostu.

Most ma mieć ponad kilometr długości i prawie 20 metrów szerokości. Będą przez niego biegły dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy, dwa pasy awaryjne po 2,5 m, ścieżka rowerowa i chodnik dla pieszych. (PAP)

kop/ ura/