- Wszelkie informacje w sprawie zmian są na naszej stronie internetowej - na stronie głównej. Podaliśmy tam również numer telefonu komórkowego, pod którym przez pierwszy weekend, gdy zmiany będą wchodziły w życie, pełniony będzie od piątku 29 września 2017 roku od godziny 18.00 do poniedziałku 2 października 2017 roku do godziny 8.00 dyżur. Pracownicy NFZ całodobowo będą odpowiadali na wszelkie pytania i wątpliwości pacjentów - powiedziała rzeczniczka prasowa kujawsko-pomorskiego oddziału wojewódzkiego NFZ Barbara Nawrocka.

Poinformowała dodatkowo, że w województwie kujawsko-pomorskim informacje i wykaz placówek, w których można uzyskać nocną i świąteczną pomoc zdrowotną, został wysłany do wszystkich POZ z prośbą o wywieszenie go w miejscach widocznych dla pacjentów nawet po zamknięciu przychodni.

- Informacje posiadają także koordynatorzy ratownictwa medycznego, wszyscy dysponenci karetek, a także księża. To bardzo dobry kanał komunikacji. Księża nam wielokrotnie pomagali - dodała Nawrocka.

Wykazy placówek otrzymały także Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, sanepid, Urząd Wojewódzki oraz uczelnie wyższe.
- Dotarliśmy do bardzo wielu miejsc oraz staraliśmy się przekazać także te informacje w mediach lokalnych. Gdyby ktoś jednak miał kłopot z odnalezieniem miejsc udzielania porad przez dyżurującego lekarza - podany przez nas numer dyżurny jest do dyspozycji - uzupełniła.

 [-DOKUMENT_HTML-]

W województwie kujawsko-pomorskim pacjenci mogą uzyskać informacje w tej sprawie przez weekend, w którym wchodzą w życie zmiany pod numerem telefonu 695 650 903.

- Mieliśmy do tej pory 24 realizatorów nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, a od 1 października 2017 będzie ich 28 - w tym 24 w sieci (na bazie szpitali). Liczba miejsc udzielania świadczeń wzrośnie z 27 do 29 - wymieniła Nawrocka. W Bydgoszczy takich miejsce będzie 5, w Toruniu 3, a w innych miastach, między innymi Włocławku, Inowrocławiu, Chełmnie, Żninie, Brodnicy i Grudziądzu - po jednym.

Jak informuje NFZ, dyżurujący lekarz udziela porad w warunkach ambulatoryjnych, w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych) i telefonicznie. Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie nagłego zachorowania, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy lub gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.(pap)