Spółka planuje m.in. budowę 29 km torów nowych (pojedynczych), modernizację 80 km istniejących i zakup 30-40 tramwajów.

Dolny Śląsk wyda na projekty kolejowe 2,5 mld zł >>>

W dotychczasowym, zmierzającym ku końcowi obecnym projekcie modernizacji infrastruktury w regionie (za ok. 850 mln zł brutto) uczestniczyło sześć, a końcowym etapie siedem miast regionu. Jak poinformował PAP w czwartek prezes Tramwajów Śląskich Tadeusz Freisler, w nowym projekcie powinno już uczestniczyć dziesięć miast.

„Określony już podstawowy zakres zadań projektu w tej chwili chcemy szczegółowo dograć. Konsultujemy go z miastami, na obszarach których te zadania byłyby realizowane. Ustalamy również dla tych nowych zadań porozumienia z miastami na temat sposobu realizacji każdego z nich” - powiedział PAP Freisler.

Jednym z największych nowych przedsięwzięć ma być przedłużenie trasy linii nr 15 w Sosnowcu, która obecnie dociera do pętli w dzielnicy Zagórze. Tramwaje Śląskie już wcześniej przygotowały przedłużenie „piętnastki” do tzw. Placu Papieskiego, obecnie chcą je budować wraz z dalszym przebiegiem trasy do tzw. trójkąta w dzielnicy Dańdówka.

Projekty hybrydowe szansą dla realizacji samorządowych inwestycji >>>

Od niedawna przygotowywana jest też budowa nowego połączenia do południowych dzielnic Katowic.

Ciągle nie wiadomo, czy możliwa będzie planowana od lat budowa linii tramwajowej do bytomskiej dzielnicy Miechowice.

Prócz nowych odcinków sieci remontowane mają być kolejne odcinki istniejących torowisk, np. w Będzinie prawdopodobnie modernizowane będą fragmenty trasy z Sosnowca do tzw. nerki. Spółka planuje też zakup przy wsparciu nowych środków UE 30-40 nowych niskopodłogowych tramwajów. (PAP)