Jeśli zima jest sroga, na samych drogach krajowych zlecenia idą w setki mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała na odśnieżanie i solenie zimą 2012/13 ponad 0,5 mld zł, rok później – 270 mln zł.

Ale w br. dostawcy soli mają powody do niezadowolenia – w sezonie 2014/15 GDDKiA zaplanowała zużycie ponad 0,5 mln ton soli, a nie jest pewne, czy zostanie wysypana połowa. Dyrekcja zastrzega jednak, że to tylko prognoza, a śnieg zdarzał się i w Wielkanoc.

Na łagodnej zimie cierpią firmy odśnieżające i dostawcy soli czy piasku, ale też służących do posypywania dróg chlorków: wapnia i magnezu.

Natomiast w miastach zanosi się na duże oszczędności. W stolicy Zarząd Oczyszczania Miasta zrealizował dotąd 11 pełnych akcji za 12 mln zł, a w poprzednim sezonie w takim samym czasie było już 20 akcji za 20 mln zł, zaś zimą 2012/13 – 40 za prawie 42 mln zł.

Ale nie wszystkie samorządy na tym skorzystają, bo część z nich rozlicza się z wykonawcami ryczałtowo – zauważa "DGP". (PAP)