Jak poinformowali przedstawiciele władz Krakowa, we wtorkowym spotkaniu informacyjnym dla inwestorów w sprawie budowy Centrum Obsługi Inwestora uczestniczyło kilkudziesięciu przedstawicieli firm budowlanych i banków. Łącznie wstępne zainteresowanie inwestycją wyraziło 20 podmiotów.

 

"Kraków ma już doświadczenia w praktycznym stosowaniu partnerstwa publiczno-prywatnego. W takim trybie powstał między innymi parking podziemny pod placem Na Groblach. Tym razem do współpracy chcemy pozyskać partnera, który za własne pieniądze wybuduje nowy gmach magistratu" - ocenił zastępca prezydenta Krakowa Tadeusz Trzmiel.

 

Do realizacji Centrum Obsługi Inwestora przy ulicy Centralnej Miasto przymierza się od kilku lat. W tym celu w 2008 roku zorganizowany został międzynarodowy konkurs architektoniczny, a najlepsza okazała się propozycja Włocha Claudio Nardiego.

 

W oparciu o koncepcję został przygotowany projekt budowlany i wykonawczy, który ma być wkładem miasta w umowę z partnerem prywatnym. Dodatkowo samorząd przekaże pod budowę centrum teren.

 

Po stronie prywatnego operatora będzie budowa nowego magistratu. Część powierzchni odpłatnie udostępni miastu, a pozostałą – będzie wynajmować na zasadach komercyjnych.

 

Zgodnie z założeniami, do reprezentacyjnego biurowca przy ulicy Centralnej zostanie przeniesionych około 700 urzędników miejskich, zajmujących się szeroko rozumianą obsługą inwestora, którzy obecnie pracują w kilkunastu lokalizacjach na terenie całego Krakowa. Dzięki temu przedsiębiorcy będą mogli załatwić wszystkie sprawy w jednym miejscu.

 

Według planów, w maju mają się rozpocząć negocjacje z zainteresowanymi podmiotami, by jeszcze w tym roku można było podpisać umowę z wykonawcą i operatorem biurowca. (PAP)

 

rgr/ pad/