Infolinia funkcjonuje od poniedziałku do piątku pod numerem 800 676 676. Można na nią dzwonić zarówno z telefonów stacjonarnych jak i z czterech głównych sieci komórkowych - w poniedziałki od godz. 10 do 18, w pozostałe dni od godz. 8 do 16.
Jak powiedział Paweł Grabczak z Biura RPO, osoby dzwoniące będą mogły dowiedzieć się m.in., jak interweniować u Rzecznika w konkretnej sprawie oraz gdzie i w jakich godzinach można uzyskać pomoc u dyżurujących pracowników RPO. "Łącząc się z +infolinią obywatelską+ można uzyskać też podstawowe informacje o prawach człowieka i kompetencjach RPO; tą drogą można również dowiedzieć się wszystkiego o prawie antydyskryminacyjnym" - zaznaczył.
Grabczak dodał, że pracownicy infolinii - prawnicy na co dzień stykający się ze sprawami zgłaszanymi Rzecznikowi - będą starali się udzielić dzwoniącym niezbędnych informacji bądź pomagali skierować sprawę do innej, najbardziej właściwej instytucji. "Często osoba zwracająca się po pomoc nie wie, kto jest najwłaściwszym adresatem jego sprawy" - powiedział.
Siedziba infolinii znajduje się w warszawskim Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich. (PAP)