Jak powiedział zastępca dyrektora słupskiego Zarządu Infrastruktury Miejskiej Marcin Grzybiński, nowa trasa usprawni i uprości komunikację między największymi osiedlami miasta.


Dzięki wiaduktom nad torami bezkolizyjnie będzie można również dojechać do terenu Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.


Trasa powstaje w zachodniej części Słupska. Będzie miała 7 km długości, z czego 4 km będą całkowicie nową ulicą. Niemal na całej długości droga będzie dwujezdniowa. W jej ciągu powstanie 11 rond.


Po zakończeniu budowy, którą przewidziało na 20 miesięcy, obwodnica stanie się nowym fragmentem drogi krajowej nr 21.


Całkowity koszt inwestycji, razem z wykupem gruntów, projektem, wynajęciem firmy nadzorującej realizację i pracami budowlanymi ma się zamknąć kwotą ok. 125 mln zł. Projekt jest współfinansowany w 85 proc. z unijnych funduszy pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Budowę realizuje wyłoniona w przetargu spółka Budimex Budownictwo w 100 proc. zależna od notowanego na warszawskiej giełdzie Budimeksu.


Rozpoczęte w środę prace nie powodują na razie utrudnień w miejskim ruchu. Komunikacyjne problemy związane z budową, jak powiedział PAP dyr. Grzybiński, kierowcy mogą odczuć na przełomie maja i czerwca br. O wszystkich utrudnieniach Zarząd Infrastruktury Miejskiej ma informować na specjalnie stworzonej stronie internetowej oraz jednym z portali społecznościowych. (PAP)