To jedna z najważniejszych inwestycji, którą w tym roku będzie prowadził Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Do przetargu zgłosiły się dwie firmy: ZUE i Trakcja PRKil SA. ZIKiT miał przygotowane 70 mln zł: 40 mln zł do wydania w tym roku, 30 mln zł w 2019 r.

"Tańsza oferta Trakcji opiewa na 75,7 mln zł, oferta ZUE na 76,9 mln zł. Obie firmy zaproponowały zakończenie inwestycji w ciągu 12 miesięcy, przywrócenie ruchu tramwajowego w 10 miesięcy oraz 6-letnią gwarancję. Będziemy przez miesiąc analizować oferty, potem wskażemy korzystniejszą. Jeżeli nie będzie odwołań, oferta ta trafi do Urzędu Zamówień Publicznych w celu kontroli uprzedniej" - powiedział rzecznik ZIKiT Michał Pyclik.

Poza wyborem najkorzystniejszej oferty miasto musi zdecydować, czy dołoży do tej inwestycji ok. 6 mln zł.

Przebudowa ma dotyczyć ok. 2 km torowiska tramwajowego oraz układu drogowego w ciągu ulic Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej – od placu Inwalidów do pętli tramwajowej przy ul. Rydla. Wymienione zostaną tory tramwajowe, sieć trakcyjna, oświetlenie uliczne, przebudowana sieć wodociągowa i kanalizacyjna oraz sygnalizacja świetlna na pięciu skrzyżowaniach. Będą ścieżki rowerowe, zachowana zostanie zieleń.

Prace ruszą najprawdopodobniej w wakacje. Wykonawca ma przygotować projekt organizacji ruchu na czas budowy. Zamiast tramwajów z centrum miasta do Bronowic i na os. Widok będą jeździć będą autobusy.

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu "Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą", współfinansowanego ze środków unijnych".(PAP)