Zaznaczyła, że głosowanie potrwa do 30 marca. Dodała, że zwycięski logotyp "ma służyć identyfikacji wizualnej i promocji Polski, jako państwa-kandydata do organizacji International Expo 2022 oraz Łodzi, jako miasta-gospodarza wydarzenia".

Baranowska wyjaśniła, że aby zagłosować na wybrane logo wystarczy wejść na fanpage Łodzi (facebook.com/lodzpl/) i w górnym menu wybrać zakładkę "Konkurs Expo 2022". Strona przekieruje do aplikacji umożliwiającej obejrzenie prac i oddanie głosu na jedną z trzech propozycji.

Przypomniała, że na konkurs wpłynęło w sumie ponad 180 prac, również z zagranicy. Komisja konkursowa, pod przewodnictwem rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi prof. Jolanty Rudzkiej-Habisiak wyłoniła trzy najlepsze projekty, które "najlepiej eksponują mocne strony Polski i Łodzi, jako potencjalnych organizatorów International Expo w 2022 roku. Logo ma służyć wzbudzeniu zainteresowania tematem przewodnim małego Expo w Łodzi, jakim jest rewitalizacja obszarów miejskich. Znak ma również komunikować, że wystawa będzie mieć charakter festiwalu miejskości, odbywającego się na styku różnych kultur.

W przypadku przyznania Polsce prawa do organizacji małego Expo, logo ma zachęcać wystawców i turystów z całego świata do wzięcia udziału w wydarzeniu.

Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska przyznaje, że miastu zależy, aby ostatecznego wyboru dokonała opinia publiczna, gdyż jednym z głównych założeń organizacji Expo 2022 i procesów rewitalizacyjnych jest partycypacja społeczna.

Zdaniem władz Łodzi organizacja International Expo (tzw. małe Expo) w Polsce ma strategiczne znaczenie dla rozwoju kraju oraz jego promocji na świecie.

International Expo, czyli tzw. małe Expo, są organizowane między wystawami światowymi i mają tematykę ograniczoną do jednego konkretnego problemu. Łódź chce się ubiegać o zorganizowanie wystawy w 2022 roku; jej tematem byłaby kompleksowa rewitalizacja obszarów miejskich.

Aplikację Łodzi do Światowego Biura Wystaw w tej sprawie, studium wykonalności i strategię promocji przygotowuje firma Deloitte Consulting, która wygrała przetarg.

International Expo, o które chce ubiegać się Łódź może trwać od trzech tygodni do maksymalnie trzech miesięcy. Zwyczajowo te wystawy odbywają się w miesiącach letnich od czerwca do września. Wystawę otwiera i zamyka ceremonia wzorowana na olimpijskiej, jednak na mniejszą skalę.

Główną atrakcją wystawy są pawilony przygotowane przez uczestników np. kraje, organizacje międzynarodowe, organizacje pozarządowe oraz korporacje i firmy. Expo powinien towarzyszyć program kulturalno-rekreacyjny, który ma podnieść atrakcyjność miasta–organizatora. Wśród tych wydarzeń są np. mecze, pokazy, koncerty, turnieje, częściowo organizowane przez uczestników ekspozycji. (PAP)