Jak poinformował rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Dariusz Dębski, w ramach zadania przebudowanych zostanie łącznie około 5,5 km dróg. Chodzi o fragmenty dróg krajowych nr 9 i 12, czyli końcówkę ulicy Żółkiewskiego, rondo Popiełuszki, ul. Zwolińskiego oraz Aleję Wojska Polskiego.

Zgodnie z planami MZDiK dokumentacja projektowa inwestycji ma być gotowa do końca roku. Na razie nie wiadomo, w jakim terminie rozpocznie się przebudowa i kiedy nastąpi jej finał. Wiele - zdaniem rzecznika MZDiK - będzie zależało od pozyskania przez władze Radomia pieniędzy na ten cel.

Miasto będzie starało się o przyznanie dofinansowania m.in. z budżetu państwa. - Aby skutecznie zabiegać o te fundusze, musimy mieć pełną dokumentację techniczną i ważne pozwolenie na budowę - zaznaczył Dębski.

O konieczności przebudowy przebiegających przez Radom fragmentów trasy krajowej nr 9 i 12 mówi się w mieście od wielu lat. Droga jest w bardzo złym stanie; ma głębokie koleiny i pęknięcia. Zgodnie z uchwalonym w 2011 r. przez miejskich radnych Planem Rozwoju Podstawowego Układu Drogowego dla Miasta Radomia na lata 2011-2020 inwestycja powinna być zrealizowana do 2020 r.

Dowiedz się więcej z książki
Zamówienia publiczne. Orzecznictwo sądów okręgowych w latach 2010-2015 z komentarzem
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł

 

Po zakończeniu przebudowy Aleja Wojska Polskiego oraz fragment Żółkiewskiego i Zwolińskiego mają mieć po dwie jezdnie (po dwa pasy każda). Istniejący wiadukt nad linią kolejową Radom-Dęblin zostanie wyburzony, a w jego miejscu powstaną dwie całkiem nowe tego typu konstrukcje. Krytykowane przez kierowców rondo Popiełuszki zostanie powiększone, by zwiększyć jego przepustowość. Wybudowane mają być także chodniki i drogi dla rowerów. Według wstępnych szacunków całość robót ma kosztować ok. 160 mln zł. (PAP)