KNF wpisała Amber Gold na listę obserwacyjną, ale nie powstrzymała firmy od przyciągnięcia ok. pół miliona inwestorów załatwionych odmownie przez inne banki, które uznały ich za zbyt duże ryzyko.
"Mimo presji ze strony KNF, prokuratura przyjrzała się Amber Goldowi tylko pobieżnie, a inne instytucje nie zrobiły niczego. Tymczasem coraz bardziej zuchwałe reklamy na wielkich bilbordach pokrywały polskie miasta zachęcając do inwestowania w AG" - napisał "FT".
"Jeden z zamkniętych obecnie oddziałów AG w centrum Warszawy widać z siedziby KNF, NBP, Ministerstwa Finansów i Urzędu Ochrony Konsumenta" – dodaje dziennik.

"Financial Times" zauważa, że Amber Gold ani razu nie przedstawił choćby uproszczonego zestawu rozliczeń finansowych, wymaganego od zarejestrowanych firm, co uniemożliwiło wyrobienie sobie opinii o strategii firmy. Dlatego nie wiadomo, jaką część pieniędzy depozytariuszy wykorzystano na zakup złota, a jaką przeznaczono na inne cele.
Strategia firmy "stała się jeszcze bardziej zagadkowa", gdy w ub. r. weszła na szczególnie trudny rynek przewozów lotniczych kupując niemieckiego przewoźnika OLT Jetair i zaczęła rozwijać sieć połączeń krajowych. OLT upadł w lipcu po przeznaczeniu na jego działalność 60 mln zł.
 

Źródło: PAP