Na fragment S3 o długości 16,9 km od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów najtańszą ofertę, w kwocie 477,9 mln zł brutto, złożyło konsorcjum firm Mirbud SA i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Erbedim. Najdroższa jest oferta o wartości ponad 512,2 mln zł brutto firmy Astaldi.

Planowana jest budowa dwóch dwupasmowych jezdni oraz pasów awaryjnych i trzech węzłów drogowych. Powstanie po osiem obiektów inżynierskich, zarówno w ciągu drogi ekspresowej, jak i nad nią.

Wykonawca będzie miał 30 miesięcy na wykonanie inwestycji, z pominięciem trzech miesięcy zimowych.

„Liczymy, że podpiszemy z wykonawcą umowę jeszcze w tym roku. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty będziemy stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót” - powiedziała rzeczniczka wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Borkowska.

Rzeczniczka dodała, że otwarcie ofert na kolejne trzy odcinki dolnośląskiego fragmentu S3 nastąpi do końca września. Ten fragment drogi, który połączy Nową Sól (Lubuskie) z Legnicą (Dolnośląskie), będzie liczył łącznie 85 km. Przed tygodniem otwarto już oferty na fragment z Nowej Soli do Gaworzyc. Cała inwestycja ma kosztować ok. 3 mld zł.

W sierpniu br. ogłoszono też przetarg na kolejne dwa odcinki liczącego 36 km dolnośląskiego fragmentu S3 z Legnicy do Bolkowa.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.(PAP)