PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na roboty budowlane na odcinkach linii kolejowych nr 201 (Kościerzyna-Gdynia), 214 (Somonino-Kartuzy) i 229 (Glincz-Kartuzy) w ramach projektu "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto" - informują PKP. Szacowana wartość projektu wynosi 1,6 mld zł.

Ponadto PKP zamierzają zelektryfikować 80 km linii na Kaszuby i dobudować drugi tor pomiędzy Kościerzyną a Gdańskiem Osową. Projekt będzie obejmował modernizację i elektryfikację pomorskich linii kolejowych z Kościerzyny do Gdyni oraz odcinków pomiędzy Somoninem a Kartuzami i Glinczem a Kartuzami. Spółka informuje, że zmodernizowanych zostanie 134 km torów, wymienionych na nowe i usprawnionych zostanie 85 nowych rozjazdów. Dodatkowo pomiędzy Kościerzyną a Gdańskiem Osową dobudowany zostanie drugi tor na długości około 50 km.

Na trasie zostaną przebudowane perony w Kościerzynie, Skorzewie, Krzesznej, Wieżycy, Sławkach, Somoninie, Kiełpinie Kartuskim, Babim Dole, Borkowie, Żukowie, Pepowie Kartuskim i Rębiechowie. 40 mostów i wiaduktów, a także 80 przepustów zyska odnowione oblicza - wskazują PKP.

W ramach prac analizowana będzie koncepcja budowy trzeciego toru na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna dedykowanego ruchowi towarowemu. Ponadto projekt pozytywnie wpłynie na dostęp do portu morskiego w Gdyni.

Prace projektowe będą realizowane w latach 2017-2019, natomiast roboty budowlane potrwają od 2020 do 2022 r. 

Źródło: PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A.

Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie
Serwis Budowlany
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów