Wprowadzenie elektrycznego samochodu ma być częścią strategii Opla, która zakłada w latach 2016-2020 zaoferowanie klientom 29 nowych modeli samochodów - podkreśla producent. Zwraca też uwagę, że w pracach nad modelem Ampera-e wykorzystano doświadczenia z samochodu Ampera z 2011 roku.

Producent zapewnia, że w nowym samochodzie elektrycznym zastosuje płaską konstrukcję akumulatora, która przełoży się na "kompaktowe proporcje nadwozia". Ogniwa będą zainstalowane pod podłogą pojazdu - dodano w komunikacie.

Opel przekonuje, że dzięki nowym rozwiązaniom technicznym uda się uzyskać dłuższy zasięg pojazdu w porównaniu z konkurencją z segmentu aut kompaktowych.

Dowiedz się więcej z książki
Prawo ochrony środowiska
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł


Poinformowano także, że Ampera‑e będzie wyposażona w osobistego asystenta kierowcy - Opel OnStar. Dodatkowo samochód będzie podłączony do internetu oraz wyposażony w system multimedialny, umożliwiający zintegrowanie smartfonów i innych urządzeń elektronicznych z pojazdem. (PAP)