Jak poinformowała rzeczniczka śląskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia Małgorzata Doros, aby pomóc pacjentom w dotarciu do właściwej placówki, śląski oddział NFZ uruchomił specjalny telefon dla pacjentów: 32 735 15 00, pod którym pracownicy oddziału będą dyżurować od piątku 29 września 2017 roku od godziny 16.00 do poniedziałku 2 października 2017 roku do godziny 8.00.

W śląskim oddziale NFZ odbyły się spotkania z dotychczasowymi i nowymi świadczeniodawcami, gdzie przekazano informacje praktyczne dotyczące nocnej i świątecznej opieki oraz materiały informacyjne dla pacjentów (plakaty o sieci, plakaty o nocnej oraz ulotki).

- Ponieważ zmiana w ramach nocnej i świątecznej opieki medycznej nastąpi w weekend, dotychczasowi świadczeniodawcy zostali zobowiązani do przyjmowania pacjentów do godziny 8 w niedzielę 1 października 2017, a nie do północy 30 września 2017. Nowe podmioty zaczną pracę od godziny 8 w niedzielę - powiedziała Małgorzata Doros.

Poza tradycyjną dystrybucją materiałów w 4 delegaturach oraz 15 sekcjach obsługi ubezpieczonych oddział udostępnił je w wersji elektronicznej, wygodnej do samodzielnego wydruku, na swojej stronie internetowej http://www.nfz-katowice.pl/news/73/dla-swiadczeniodawcy/druki-do-pobrania.

Informacje przekazano również wszystkim świadczeniodawcom podstawowej opieki zdrowotnej w ramach tzw. Portalu Świadczeniodawcy. O zmianach został poinformowany Śląski Urząd Wojewódzki i Centrum Zarządzania Kryzysowego, regionalne izby lekarskie, pielęgniarskie i aptekarskie. W dwóch największych regionalnych dziennikach zostały w piątek opublikowane listy teleadresowe oraz informacje o zasadach nocnej i świątecznej opieki.

- Działania informacyjne będziemy kontynuować przez cały miesiąc, między innymi korzystając ze wsparcia archidiecezji - będą to listy do parafian – dodała Małgorzata Doros.

Dyrektor śląskiego oddziału NFZ Jerzy Szafranowicz spotkał się we wrześniu 2017 roku z dziennikarzami na dwóch konferencjach prasowych, gdzie przekazał informacje o przygotowaniach do wchodzących w życie zmian i zapewnił, że region jest do nich dobrze przygotowany. Jako pozytywny przykład miasta, które dobrze informuje mieszkańców o czekających ich zmianach, wskazał między innymi Chorzów.

 [-DOKUMENT_HTML-]

Jak przekazała pełnomocnik prezydenta Chorzowa ds. aktywizacji społecznej Magdalena Sekuła, w ramach akcji informacyjnej dla mieszkańców miasta przygotowano 50 tysięcy egzemplarzy gazety miejskiej z wkładką poświęconą nocnej i świątecznej opiece medycznej. Ulotki są dystrybuowane za pośrednictwem prowadzonych przez miasto klubów seniora, które zrzeszają około 12 tysięcy osób powyżej 60. roku życia.

Władze Chorzowa planują otwarcie w szpitalu miejskim centrum informacji medycznej, w którym wykwalifikowany pracownik będzie pomagał znaleźć świadczeniodawcę, u którego nie trzeba długo czekać na wizytę.

- Te wszystkie działania uważamy za swój obowiązek, musimy poinformować mieszkańców, że coś się zmieniło. Liczymy na to, że nocna i świąteczna opieka medyczna w nowej odsłonie odciąży izbę przyjęć w naszym szpitalu – powiedziała Magdalena Sekuła. (pap)