"Terminy zostały przesunięte na 7 listopada w przypadku autostrady A1 i na 6 listopada w przypadku Zachodniej Obwodnicy Łodzi" - powiedział Zalewski.

Wyjaśnił, że nowe terminy zostały ogłoszone w związku z dużą liczbą pytań od potencjalnych wykonawców.

Przetarg na budowę trasy A1 od Tuszyna do granicy województwa śląskiego podzielony został na cztery odcinki realizacyjne, natomiast łódzkiej obwodnicy - na dwa.

Rzecznik prasowy katowickiego oddziału GDDKiA Marek Prusak powiedział PAP we wtorek, że termin składania ofert na fragment autostrady A1 od granicy województwa śląskiego do Częstochowy został wyznaczony na 18 października.

Cały fragment trasy, czyli od Tuszyna do Częstochowy, liczący 80 km, ma być gotowy w 2021 roku; na jego budowę zabezpieczono 4 mld zł. Według wcześniejszych zapowiedzi resortu infrastruktury, prace powinny rozpocząć się w kwietniu lub maju 2018 roku.

Oznaczać to będzie, że za cztery lata możliwe będzie przejechanie całej autostrady - od południowej granicy kraju do Trójmiasta. Pierwotnie autostrada miała powstać na Euro 2012.

Dwa odcinki S14 stanowiące zachodnią obwodnicę Łodzi o łącznej długości około 28,5 km połączą autostradę A2 z drogą ekspresową S8 i stworzą pełny ring autostrad i dróg szybkiego ruchu wokół miasta.

Pierwsze postępowanie na S14 zostało unieważnione w kwietniu tego roku. Nie udało się wtedy wybrać wykonawcy inwestycji, ponieważ najtańsza z ofert przekroczyła całkowitą wartość zadania o 264 mln zł.

Według wcześniejszych zapewnień przedstawicieli resortu infrastruktury, zachodnia obwodnica Łodzi ma powstać do 2022 r.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski