O nowym inwestorze w Łodzi poinformował w środę dyrektor Biura Obsługi Inwestora i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi Adam Pustelnik. Tego dnia pod obrady Rady Miasta trafił projekt uchwały ws. wydzierżawienia producentowi pojazdów szynowych działki na terenach kolejowych przy ul. Wróblewskiego. Został on przyjęty przez radnych.

"To bardzo dobra wiadomość dla Łodzi, bo proklamowana inwestycja będzie stacją serwisową jednego z wiodących światowych koncernów na rynku kolejowym, szwajcarskiego potentata - grupy Stadler. To też przykład dobrej współpracy pomiędzy miastem a Polskimi Kolejami Państwowymi" – powiedział.

Pustelnik poinformował, że powstanie w Łodzi bazy serwisowej dla nowoczesnych pociągów oznacza co najmniej 50 nowych miejsc pracy "dobrej jakości z perspektywą wzrostową".

Kierownik ds. komunikacji Stadler Polska Marta Jarosińska powiedziała PAP, że spółka prowadzi rozmowy z UMŁ odnośnie ulokowania w Łodzi centrum serwisowego dla floty pojazdów Flirt PKP Intercity.

"Cieszymy się na możliwość dalszej współpracy z miastem. Od 2014 roku prowadzimy w Łodzi-Widzewie zaplecze techniczne dla pociągów Flirt należących do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i cenimy sobie współpracę z lokalną administracją" – podkreśliła.

Dodała, że planowana inwestycja ma objąć budowę nowoczesnego zaplecza technicznego i wiąże się z utworzeniem nowych miejsc pracy. "Mamy nadzieję na szybkie i pomyślne zakończenie rozmów" – przyznała.

Baza serwisowa ma powstać na powierzchni ponad 6 tys. m kw. na terenach kolejowych należących w części do miasta oraz będących w dzierżawie wieczystej PKP.

"Udało się osiągnąć porozumienie i wypracować taki model, by zapewnić tej inwestycji pewność realizacji. Miasto i PKP podpiszą z firmą Stadler umowę dzierżawy na 28 lat. To pozwoli inwestorowi rozpocząć inwestycję. Wiemy, że spółka jest bardzo zdeterminowana i inwestycja ma być gotowa w ciągu dwóch lat" – powiedział dyrektor Wydziału Gospodarowania Mieniem UMŁ Adam Komorowski.

Należący do grupy wiodącego światowego producenta pojazdów szynowych, Stadler Polska specjalizuje się w produkcji elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych z rodziny Flirt i GTW. Od 2007 r. posiada zakład produkcyjny w Siedlcach, w którym zatrudnia ok. 700 pracowników. Do końca maja br. z siedleckiego zakładu wyjechało 360 pojazdów Flirt i GTW dostarczanych przewoźnikom z Polski i Europy (m.in. Holandii, Niemiec, Włoch, Austrii, Czech, Estonii i Węgier).

(PAP)