"Na modernizowanych przejazdach zostaną zamontowane nowe urządzenia. Podniesione zostaną kategorie, zostaną zamontowane będą sygnalizacje świetlne czy dodatkowe rogatki. Na zdecydowanej większości zostanie ponadto wyremontowana nawierzchnia, co ma duże znaczenie dla użytkowników dróg" - powiedział Merchel.

"Przejazdy położone są na terenie całego kraju. Wybraliśmy te, spośród nich, które wymagają najpilniejszych napraw" - powiedział. 

Zaznaczył jednocześnie, że poza zawartymi we wtorek umowami, setki przejazdów klejowo-drogowych w Polsce jest systematycznie modernizowana, dzięki inwestycjom realizowanym w ramach Krajowego Programu Kolejowego. 

Merchel poinformował też, że modernizacja przejazdów pozwoli na zwiększenie szybkości przejazdu pociągów, co wpłynie na skrócenie czasu podróży. 

Prezes PKP PLK powiedział, że najwięcej, bo 21 skrzyżowań linii kolejowych z drogami zostanie w ramach projektu zmodernizowanych w woj. mazowieckim, a 20 w województwie dolnośląskim. Pierwszą trójkę zamyka województwo małopolskie, gdzie zmodernizowanych zostanie 18 przejazdów. 

PKP PLK zapowiadają, że realizacja projektu modernizacji 182 przejazdów zakończy się w kwietniu 2020 roku. 

W Polsce jest około kilkunastu tysięcy przejazdów kolejowo - drogowych. (PAP)