Zamiast subwencji na niepełnosprawnych uczniów gminy dostaną dotację. Będą miały zatem obowiązek przeznaczyć pieniądze na na potrzeby uczniów niepełnosprawnych, ponieważ przepisy o dotacjach nie dają im uprawnień do swobodniejszego dysponowania tymi środkami, na co pozwala forma subwencji.
– Pracujemy nad rozwiązaniami, które podniosą efektywność kształcenia niepełnosprawnych uczniów. Chcemy rzetelnie i trafnie zdiagnozować ich potrzeby edukacyjne i rozwojowe na podstawie tzw. modelu biopsychospołecznego – zdradza Anna Ostrowska, rzecznik prasowy MEN. I dodaje, że w oparciu o te rozwiązania przygotowane zostaną zmiany w finansowaniu.

Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna", stan z dnia 1 marca 2017 r.

Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie
LEX Prawo Oświatowe
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów