Scenariusze 12 lekcji, które mają pomóc w zapobieganiu wykluczeniu "klasowych ofiar" przygotowali specjaliści ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej wydziału zamiejscowego w Katowicach wraz z zespołem gimnazjalistów i nauczycieli. Mają z nich korzystać wychowawcy klas.
Dyskryminację widać wyraźnie na portalach społecznościowych - ci gorsi nie mają lajków, są określani jako "gejowaci", "dziwni" – zauważa dr Małgorzata Wójcik, psycholog z SWPS, kierownik projektu Interwencja Edukacyjna "Bliżej".
"Wsparcie ze strony wychowawcy jest nieodzowne, szczególnie w początkowym okresie pierwszej klasy gimnazjum" – podkreśla Wójcik.
Program jest finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Innowacji Społecznej. (PAP)

Polecamy: Rzecznik: edukacja ważnym narzędziem w walce z dyskryminacją