Remontowana przeprawa składa się z dwóch równoległych mostów kolejowych – wschodniego i zachodniego. Jak poinformował we wtorek PAP rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec, modernizacja zachodniej części mostu zakończyła się po roku od rozpoczęcia prac.

„Prace objęły wymianę stalowego przęsła nurtowego. Odnowiono i wzmocniono żelbetowe elementy, w tym 29 filarów na terenie zalewowym (...) Na moście położono nowy tor i zamontowano sieć trakcyjną” - wyliczył Siemieniec.

Po wyremontowanym torowisku zachodniej części mostu jeżdżą już pociągi. Jednocześnie z ruchu kolejowego wyłączono wschodnią cześć przeprawy, której remont ma się zakończyć jeszcze w tym roku. Koszt modernizacji przeprawy to 41 mln zł.

Remont przeprawy to jeden z elementów modernizacji linii kolejowej E 59 Wrocław-Poznań, która ma się zakończyć we wrześniu 2015 r. Drugi etap tej inwestycji obejmuje 58-kilometrowy odcinek od Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego; znajduje się tam ponad sto obiektów inżynieryjnych - m.in. wiaduktów, kładek i przejść podziemnych.

Wstępnie przeznaczono na ten cel 1,5 mld zł, ale w efekcie przetargów inwestor wyda blisko 300 mln zł mniej. Po zakończeniu remontu pociągi na trasie Wrocław-Poznań pojadą z prędkością do 160 km na godzinę, a czas podróży skróci się o 20 minut.