Celem akcji jest ukazanie lasu jako miejsca, które sprzyja aktywności fizycznej, powiedział Janusz Błaszczyk z Lasów Państwowych. Dodał, że leśnicy udostępnili ponad 20 tys. km szlaków pieszych oraz 4 tys. km tras rowerowych wszystkim tym, którzy chcą prowadzić aktywny tryb życia na łonie natury.

Sportowcy, promujący akcję, opracowali scenariusze treningów z myślą o osobach pragnących poprawić swoją sprawność, kondycję i sylwetkę. Filmy instruktażowe można obejrzeć na stronie lasy.gov.pl/trenuj-w-lesie. Co tydzień będą dodawane nowe pomysły na trening. Zainteresowani mają też możliwość pobrania rysunków z opisem ćwiczeń.

Masternak przygotował propozycję specjalnie dla mężczyzn - rozgrzewkę, właściwy trening wydolnościowy i fazę wzmacniania mięśni oraz niezbędne po intensywnych ćwiczeniach rozciąganie. "To, co zastaniemy w lesie, zupełnie wystarczy do przeprowadzenia wartościowego treningu, a leśne ścieżki, drzewa, pieńki czy pagórki – z powodzeniem zastąpią przyrządy w siłowni" - przekonuje sportowiec.

Studzienna opracowała zestaw ćwiczeń dla pań. Dzięki nim mogą poprawić gibkość ciała, skupiając się na newralgicznych punktach swoich sylwetek – brzuchu, przedramionach, udach, mięśniach kręgosłupa.

Lasy w Polsce zajmują 9,1 mln ha - ponad 29 proc. kraju. Lasy Państwowe administrują prawie 7,6 mln ha lasów należących do Skarbu Państwa.