Stacjonarne biura sprzedaży mieszkań i ogłoszenia w gazetach odchodzą do lamusa; kupujący wszystkich informacji o deweloperze i samej inwestycji szukają w internecie – wynika z badania TNS Polska dla portalu OtoDom.pl. Przepytano w nim 501 mieszkańców nowych osiedli w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu.

Internet pozostaje też głównym źródłem informacji o wiarygodności dewelopera. Wielu ankietowanych przyznaje, że decyduje się na to dopiero, gdy zainteresuje ich dana nieruchomość.

Z badania wynika także, że tradycyjne najważniejszym kryterium wyboru jest wciąż cena. Ale o ile w stolicy stanowi do główny wyznacznik przy podejmowaniu decyzji, o tyle w Krakowie klient woli zapłacić więcej za lokum lepiej położone.

Jeśli idzie o metraż najpopularniejsze są trzypokojowe mieszkania do 60 mkw. "Polacy chętniej wybierają nieruchomości z większą liczbą pokoi, niż wskazywałaby na to aktualna liczba osób w gospodarstwie domowym" – zauważa dyrektor OtoDom.pl Przemysław Kotwicki. (PAP)