Jak podało biuro prasowe poznańskiego magistratu, w ramach zamówienia pozyskana zostanie pełna dokumentacja przetargowa dla trybu realizacji zadania metodą "zaprojektuj i buduj". Dokumentacja pozwoli ogłosić postępowanie na wybór wykonawcy robót. Warunkiem jest jednak pozyskanie środków na realizację. Poznań stara się o nie m.in. w ramach funduszy UE.

"Jest to kolejny, znaczący etap budowy tramwaju na Naramowice. Po jego realizacji będzie to w pełni funkcjonalny układ komunikacyjny. Z Naramowic będzie można dojechać nową trasą tramwajową bezpośrednio do samego centrum" – powiedział prezydent miasta Jacek Jaśkowiak. Miasto podało w komunikacie, że zgodnie z umową ostateczny Program Funkcjonalno-Użytkowy powinien zostać odebrany do końca czerwca 2019 roku.

Planowana trasa zostanie poprowadzona od skrzyżowania ulic Słowiańskiej i Wilczak, w kierunku południowym wzdłuż ulicy Szelągowskiej, do skrzyżowania ulic Estkowskiego i Garbary. Prace budowlane związane z powstaniem nowej linii tramwajowej na Naramowice mają się rozpocząć w połowie tego roku.

W pierwszym etapie trasa o długości 3,27 km będzie prowadzić od pętli tramwajowej Wilczak wzdłuż ul. Naramowickiej i planowanej ul. Nowej Naramowickiej do przystanku czołowego w sąsiedztwie ul. Błażeja. W ramach inwestycji przewidywany jest także remont odcinka ul. Naramowickiej od ul. Serbskiej do ul. Lechickiej oraz budowa ul. Nowej Naramowickiej od ul. Łużyckiej do ul. Nowej Stoińskiego. Łącznie powstanie 7,5 km nowych dróg.

Poza budową torowiska tramwajowego i ul. Nowej Naramowickiej planowana jest także budowa wiaduktu nad ul. Lechicką, sieci trakcyjnej, nowych przystanków, parkingów rowerowych oraz instalacja monitoringu. Koszt przedsięwzięcia przekracza 264 mln zł z czego prawie 110 mln zł pochodzi z otrzymanego pod koniec grudnia dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Na tegoroczne prace w ramach tej inwestycji przeznaczono w budżecie miasta 19 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w 2022 r.

Drugi etap inwestycji obejmie budowę trasy tramwajowej od pętli Wilczak do skrzyżowania ulic Małe Garbary i Estkowskiego. Przebieg trasy zaplanowano w ciągu ul. Szelągowskiej oraz ul. Garbary. W powiązaniu do budowy trasy tramwajowej planowana jest również modernizacja ul. Szelągowskiej, przebudowa skrzyżowania ul. Szelągowskiej z ul. Armii Poznań oraz ulic przyległych wraz z przebudową wiaduktu kolejowego stacji Poznań Garbary. (PAP)