Jak poinformował w środę dyrektor marketingu Newagu Józef Michalik, podczas krakowskich testów, które potrwają do końca września tego roku, tramwaj po raz pierwszy wozi pasażerów. Na regularnej linii wykorzystuje go krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Wcześniej prototyp przeszedł serię prób związanych z uzyskiwaniem homologacji dopuszczającej go do użytkowania.

Tramwaj posiada innowacyjny układ zawieszenia - dwa człony skrajne, każdy z nich oparty na jednym wózku napędowym połączono przegubowo z członem środkowym opartym na dwóch wózkach tocznych. Odpowiednie rozmieszczenie specjalnie skonstruowanych skrętnych wózków napędowych i tocznych prowadzi do zmniejszenia nacisku poszczególnych osi na tor, redukując zużywanie się szyn i kół. Rozwiązanie to obniży koszty eksploatacji pojazdu oraz utrzymania infrastruktury.

Zastosowanie kół z gumowymi, elastycznymi przekładkami i obręczą, zapewni wysoki komfort jazdy oraz ograniczy poziom hałasu.

Nowoczesny układ napędowy z elektronicznie sterowanymi silnikami prądu przemiennego, daje możliwość zwrotu energii do sieci trakcyjnej. Pojazd jest przystosowany do zastosowania w nim układu gromadzenia energii opartego na superkondensatorach.

Pełna treść artykułu dostępna w Serwisie Samorządowym www.samorzad.lex.pl>>>