Kierowcom został udostępniony fragment od lotniska do węzła Marynarska. "To powinno rozładować korki na Ursynowie, a jadącym na lotnisko Chopina od strony Centrum pozwoli także ominąć ulicę Żwirki i Wigury" - informowała w piątek rano rzeczniczka PAP Urszula Nelken.

Jak zapewniła w piątek po południu Dyrekcja, prace na pozostałej części pracy są na ukończeniu. Wykonawca musi jeszcze ułożyć ostatnie warstwy nawierzchni, zamontować znaki drogowe i dokończyć węzły Puławska, Lotnisko i Marynarska. Planowany termin zakończenia wszystkich robót to trzeci kwartał br.

Trasa N-S ma być bezkolizyjną drogą, która połączy południową obwodnicę Warszawy z północnymi dzielnicami stolicy. Wraz z drogą S2 ma rozprowadzać po Warszawie ruch z autostrady A2, a jednocześnie umożliwiać szybki i wygodny dojazd na lotnisko Chopina na stołecznym Okęciu.

Pod koniec kwietnia Komisja Europejskie zatwierdziła unijne dofinansowanie dla budowy południowej obwodnicy Warszawy. Zdecydowano, że Unia dołoży do budowy ponad 2,5 mld zł. Całkowita wartość inwestycji to ponad 4,3 mld zł. Procedury UE wymagają, by dofinansowanie tzw. dużych projektów każdorazowo otrzymywało akceptację Komisji Europejskiej. Inwestycja się opóźnia - kierowcy mieli korzystać z niej już podczas Euro 2012. Według początkowych zapowiedzi, drogi te miały być przejezdne przed Euro 2012, a w pełni ukończone kilka miesięcy później.