Jak poinformował rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu Bartosz Trzebiatowski, oferta spółki została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na dostawę i uruchomienie oraz zarządzanie i utrzymanie PRM.

Spółka zarządzała dotąd systemem miejskich wypożyczalni rowerów w Poznaniu. W ciągu najbliższych trzech sezonów ma go znacząco rozbudować i unowocześnić. Miasto Poznań zamierza do 2018 roku rozbudować system do 102 stacji i ponad tysiąca rowerów.

Jak podał Trzebiatowski, w 2015 roku rower miejski w stolicy Wielkopolski stał się czwartym pod względem wielkości systemem w Polsce, zaś zakończony w listopadzie ub. roku czwarty sezon PRM był rekordowy.

„Liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 33 tys., rowery wypożyczono 123 tys. razy. W roku 2015 liczba stacji została zwiększona z 16 do 37, a użytkownicy mieli do dyspozycji 443 rowery - o 273 więcej niż rok wcześniej” – poinformował.

Według zapowiedzi ZTM, w tym roku w mieście przybędzie 25 stacji i 250 rowerów, natomiast w latach 2017 i 2018 - odpowiednio po 20 stacji i 200 rowerów. Jednocześnie ma być prowadzona sukcesywna wymiana najstarszych terminali na stacjach PRM na nowoczesne, z panelami dotykowymi i możliwością wnoszenia płatności za pomocą kart płatniczych.

W ub. roku ZTM zapowiedział, że użytkownicy rowerów miejskich będą mogli w kolejnych sezonach korzystać z pojazdów wyposażonych w foteliki do przewozu dzieci. Wprowadzona ma być też możliwość wypożyczania roweru bez konieczności rejestracji w systemie PRM. Ponadto dla użytkowników Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej PEKA wprowadzone mają być preferencyjne opłaty za korzystanie z rowerów.

System miejskich rowerów działa w Poznaniu od kwietnia 2012 roku.(PAP)