Nowe regulacje, które będą miały moc prawa miejscowego, mają porządkować przestrzeń publiczną na terenie całego Wrocławia. Od 2014 r. regulacje dotyczące reklam czy witryn sklepowych obowiązują na terenie Wrocławskiego Parku Kulturowego „Stare Miasto”. To ponad 200-hektarowy obszar ścisłego centrum stolicy Dolnego Śląska.

Prace nad tzw. uchwałą krajobrazową dla całego Wrocławia trwają od roku. „Mamy aspiracje, by do jesieni przygotować ten projekt i poddać go konsultacjom społecznym” - powiedział wiceprezydent Wrocławia Adam Grehl w środę podczas konferencji prasowej.

Jak dodał, celem nowych regulacji jest poszerzenie kręgu uporządkowania przestrzeni publicznej. „Nie oznacza to, że we Wrocławiu na ulicach nie będzie reklam; chcemy, aby były one eksponowane według określonych zasad. To będą rozwiązania, które będą kompromisem z przedsiębiorcami” - powiedział wiceprezydent.

 

Beata Urbanowicz, koordynator projektu wystroju plastycznego miasta Wrocławia, powiedziała, że tzw. uchwała krajobrazowa będzie dotyczyła ekspozycji tablic reklamowych oraz estetyki małej architektury, w tym na przykład ogrodzeń.

Z terenu Wrocławskiego Parku Kulturowego „Stare Miasto” na przestrzeni ostatnich dwóch lat zniknęły m.in. wielkogabarytowe reklamy eksponowane na budynkach oraz reklamy wyklejane w witrynach sklepów czy banków. Renowacji poddano również wiele fasad budynków oraz latarnie. (PAP)