Jak poinformowała PAP Joanna Słysz z agencji reklamowej, która przygotowała strategię promocyjną Przemyśla, na piłeczkach wydrukowane będzie hasło miasta na czas Euro „Przemyśl - Become a fan!” (z ang. zostań fanem). „Gadżet ma rozładować stres nie tylko w czasie przekraczania granicy, ale także emocje podczas oglądania meczów” - dodała.

Piłeczki będą rozdawać przemyscy wolontariusze ubrani w biało-czerwone stroje. Kibice, którzy nie będą przekraczać granicy, będą mogli kupić piłeczki w punktach informacyjnych. Na razie przygotowano ok. 5 tys. sztuk piłeczek.

W ramach strategii promocyjnej samorząd Przemyśla zamierza m.in. zorganizować obszerną strefę kibica na parkingu pod stokiem narciarskim. Do zatrzymania się w mieście będą zachęcać liczne bilbordy, które zostaną ustawione m.in. na przejściach granicznych z Ukrainą, w porcie lotniczym Rzeszów-Jasionka oraz na głównych trasach prowadzących do miasta.

Hasło promocyjne Przemyśla będzie umieszczane na bilbordach, będzie też promować miasto w internecie. Powstała specjalna strona internetowa - www.2012.przemysl.pl - na której znajdują się informacje o wydarzeniach w Przemyślu. Wszystkie najciekawsze wydarzenia są na bieżąco zamieszczane na profilu miasta na portalu Facebook.

Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej rozpoczną się 8 czerwca w Warszawie meczem Polska-Grecja. Mecz finałowy turnieju odbędzie się 1 lipca w Kijowie. (PAP)

Podobne informacje na www.2012euro.pap.pl

huk/ abr/