Wysocki dodał, że wszyscy oferenci zadeklarowali wykonanie zamówienia w terminie 34 miesięcy.

Najniższą ofertę, na ponad 115,8 mln zł, złożyła firma Budimex. Konsorcjum firm z liderem PBI Infrastruktura i partnerem PBI WMB zadeklarowało wykonanie obwodnicy za 128,5 mln zł. Natomiast oferta firmy Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones to ponad 137,2 mln zł. Najdroższą ofertę złożyła spółka Strabag - niemal 172 mln zł.

„Złożone w postępowaniu oferty będą teraz oceniane według kryteriów m.in. ceny (60 proc. kryterium), właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni, personelu wykonawcy i terminu realizacji kontraktu. Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest na II kwartał przyszłego roku” – zaznaczył Wysocki.

Inwestycja realizowana będzie w systemie "optymalizuj-projektuj-buduj". Trasa będzie liczyła ok. 5,8 km i jej budowa ma się zakończyć w 2021 r.

Przyszły wykonawca nie tylko zaprojektuje, ale także wybuduje i uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obwodnicy Łańcuta. Od dnia podpisania umowy wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 37 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy. Do czasu trwania prac budowlanych nie będzie wliczany okres zimowy (od 15 grudnia do 15 marca). Natomiast zgodnie z zapisami przetargu minimalny termin realizacji całej inwestycji to 34 miesiące.

Obwodnica będzie miała po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, powstaną też chodniki i ścieżki rowerowe. Trasa będzie częścią drogi krajowej nr 94, która prowadzi ze Zgorzelca do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. (PAP)

autor: Wojciech Huk