Z opracowania C&W nt. rozwoju rynku centrów handlowych w Europie wynika bowiem, że Polska jest na 4. miejscu wśród krajów, w których w I połowie 2013 r. zbudowano najwięcej powierzchni handlowych i zajmuje 5. lokatę pod względem powierzchni, która ma zostać oddana do użytku od połowy tego roku do końca 2014.

W obu tych zestawieniach wyprzedziły nas Rosja i Turcja; w tym pierwszym także Wielka Brytania, a w drugim – Francja i Ukraina.

W Polsce spodziewamy się najintensywniejszego rozwoju inwestycji w niewielkie centra handlowe w miastach o populacji 30-50 tys. mieszkańców i w pełnowymiarowe placówki handlowe w dużych miastach – mówi Katarzyna Michnikowska z C&W.

O chłonności naszego rynku świadczy wskaźnik powierzchni handlowej na 1 000 mieszkańców – podkreśla "PB". W Polsce wynosi on 225,1 mkw. i plasuje nas dopiero na 19. pozycji, nieco poniżej średniej w UE - 261,6 mkw.