Obwodnica powstanie po zachodniej stronie miasta. Droga będzie miała długość 13 km. Dodatkowo zostanie wybudowany odcinek o długości 3 km łączący obwodnicę z drogą krajową nr 8. Droga ekspresowa ma być dwujezdniowa, na każdej po dwa pasy ruchu. Na trasie zaprojektowano m.in. siedem przejść dla zwierząt, pięć mostów, chodniki i ścieżki rowerowe.

Według informacji RDOŚ, jeśli nie będzie protestów, decyzja środowiskowa uprawomocni się za 14 dni.

Obwodnica Suwałk ma łączyć się z obwodnicą Augustowa, która powinna być gotowa wcześniej - w 2014 roku. W ten sposób kierowcy będą mogli od strony zachodniej ominąć oba miasta północnej części województwa podlaskiego.

Jak informuje Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku, inwestycja przecina dwa Obszary Chronionego Krajobrazu: Pojezierze Północnej Suwalszczyzny oraz Puszczę i Jeziora Augustowskie, a także obszary Natura 2000: Puszczę Augustowską i Ostoję Augustowską. W celu zminimalizowania negatywnego wpływu inwestycji na środowisko przyrodnicze inwestor zobowiązany zostanie do zabezpieczenia tych terenów na czas trwania prac budowlanych.

Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski powiedział PAP, że po uprawomocnieniu się decyzji środowiskowej zostanie ogłoszony przetarg na przygotowanie dokumentacji dla obwodnicy. Według planów GDDKiA, w 2014 roku powinno być wydane zezwolenie na budowę drogi. ,,W zależności od tego czy będą środki, budowa obwodnicy Suwałk rozpocznie się albo jeszcze w 2014, albo na początku 2015 roku- stwierdził Malinowski. (PAP)

bur/ amac/ gma/