Nagrody Mobile Trends Awards przyznawane są corocznie przez kapitułę konkursową; w jej skład wchodzą eksperci ze świata IT oraz mobilnych technologii.

Jak poinformował PAP Przemysław Grządziel z przemyskiego magistratu, już sama nominacja jest sporym wyróżnieniem. Dodał, że w tym roku odbywa się również głosowanie internautów i każdy będzie mógł oddać głos na swój ulubiony projekt lub firmę. "Zwycięzcy głosowania internautów otrzymają dodatkowe punkty w rywalizacji o pierwsze miejsce i statuetkę. Dlatego prosimy o wsparcie i oddanie głosu na Przemyśl” - powiedział Grządziel.

Głosować można na stronie http://www.2015.mobiletrends.pl/glosowanie .

Ogłoszenie wyników odbędzie się 12 lutego podczas gali Mobile Trends Awards w Krakowie. Głosowanie internautów trwa od 20 do 30 stycznia br. Oprócz Przemyśla w kategorii „Miasto z najlepszą stroną lub aplikacją mobilną” nominowane są jeszcze Kołobrzeg, Karpacz i Ełk.

Przemyski portal visit.przemysl.pl skierowany jest głównie do turystów, a wszystkie informacje na nim zawarte dostępne są również w języku angielskim. Można w nim znaleźć pełną bazę teleadresową - hotelową, gastronomiczną i rekreacyjną.

Nawigacja po portalu jest bardzo prosta, wszystkie informacje zostały podzielone na kategorie, np. noclegi, kultura i sztuka, sport i rekreacja. Dzięki temu turysta łatwo odnajdzie informacje o tym, gdzie można w Przemyślu coś zjeść, gdzie przenocować i jak spędzić czas wolny czy zaplanować weekend.

Na portalu znajdują się także informacje o zabytkach, muzeach, miejscach wartych odwiedzenia, a także wiele informacji praktycznych, takich jak: komunikacja i transport, apteki i pomoc medyczna, adresy urzędów pocztowych, instytucji, biur turystycznych czy bankomatów.

Natomiast aplikację na urządzenia mobilne działająca na systemach Android i iOS można pobrać ze strony www.visit.przemysl.pl lub poprzez zeskanowanie telefonem specjalnego fotokodu zamieszczonego m.in. na materiałach informacyjnych, tabliczkach i naklejkach, które znajdują się na terenie całego miasta. W mobilnej wersji portalu dodatkowo istnieje opcja zaznaczenia danego obiektu, który np. chcemy zwiedzić, wówczas aplikacja wytyczy drogę do niego.

Koszt powstania portalu i aplikacji wyniósł prawie 50 tys. zł. (PAP)