45-sekundowe spoty reklamowe „Lubelskie - na chwilę lub na dłużej” będą wyświetlane w styczniu, w sumie ponad dwa tysiące razy na antenie TVP1, TVP2, Polsatu, TVN, ale też m.in. w TVN24, Animal Planet, MTV, Discovery Chanel, National Geographic.

W spocie widoczna jest gra słowem „lub”, które oznacza wybór, jest też formą czasownika „lubić”, ale także częścią przymiotnika „lubelskie”.
„Lub Lubelskie! To jest pomysł na to, żeby nasze Lubelskie polubić, promować, ale lub to też wybór, bo Lubelskie daje pole do wyboru” - powiedział w środę na konferencji prasowej prezentującej nową kampanię dyrektor departamentu promocji Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie Piotr Franaszek.

Kampania jest częścią większego projektu prowadzonego przez urząd marszałkowski pod nazwą „Marketing gospodarczy województwa lubelskiego”. Wartość tego programu to 24 mln zł, z czego 85 proc. stanowić będzie dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2007-2013.

Celem projektu jest promocja Lubelszczyzny, zainteresowanie nią inwestorów oraz nawiązywanie współpracy przedsiębiorców regionu z przedsiębiorcami z zagranicy.

Służyć temu mają organizowane przez urząd marszałkowski wyjazdy zagraniczne dla przedsiębiorców z regionu. W listopadzie i grudniu ub. roku zorganizowano pięć takich misji gospodarczych, w których uczestniczyło łącznie 56 przedsiębiorców. Wyjeżdżali oni m.in. na targi spożywcze do Paryża i Dubaju, na targi drzewne do Londynu, targi technologii IT do Turynu. Łączny koszt tych wyjazdów to 656 tys. zł.

„Mamy bardzo dobre efekty tych misji. Nasi przedsiębiorcy przyjechali z różnego rodzaju propozycjami współpracy, szczególnie dotyczy to branży spożywczej, co potwierdza dominującą rolę tej gałęzi przemysłu w naszym województwie” - powiedział marszałek województwa lubelskiego Krzysztof Hetman.

W roku 2014 wyjazdów ma być więcej, a ich kierunki i miejsca docelowe uzgadniane są z zainteresowanymi przedsiębiorcami. Pełna lista wyjazdów ma być znana w lutym, mają obejmować m.in. kraje Azji i Afryki.
W projekcie „Marketing gospodarczy województwa lubelskiego” zaplanowano także szkolenia dla pracowników jednostek samorządowych dotyczące promocji gospodarczej oraz obsługi przedsiębiorców i inwestorów przez urzędy.

Wicemarszałek województwa Krzysztof Grabczuk powiedział, że w 70 proc. urzędów gmin województwa lubelskiego nie ma pracownika, który odpowiadałby za promocję gospodarczą czy zajmował się przedsiębiorcami.
„Dlatego chcemy przeszkolić pracowników niemal ze wszystkich gmin województwa. Chcielibyśmy, aby taki pracownik potrafił profesjonalnie obsłużyć przedsiębiorcę, który chce np. zainwestować na terenie gminy, czy rozwijać swoją działalność” - zaznaczył Grabczuk.

W ramach prowadzonego projektu województwo lubelskie w listopadzie ub. roku wyemitowało ponad 200 spotów reklamowych w telewizji CNN w Azji, Afryce i Europie. Ta kampania reklamowa kosztowała ok. 600 tys. zł. Emisja spotów województwa lubelskiego zbiegła się z prowadzoną w tym samym czasie przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, także w CNN, kampanią reklamową Polski Wschodniej. „Dzięki temu nie jesteśmy już tacy anonimowi” – ocenił Hetman.