Jak podkreślał zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz, to największe dofinansowanie w historii Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

"Dzięki przekazanej dziś dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 wyremontowana zostanie jedna z ważniejszych linii kolejowych z punktu widzenia spójności terytorialnej naszego województwa" - powiedział Geblewicz.

W ramach inwestycji PKP PLK wymienią m.in. tory. Na szlaku Łubowo - Szczecinek przywrócony zostanie drugi tor. Na stacjach i przystankach odnawianej linii pojawią się nowe wiaty i ławki. Poprawić ma się także oznakowanie przystanków.

Po remoncie linii biegnącej przez powiaty: drawski, łobeski i szczecinecki ma pojawić się na niej więcej połączeń. Skróci się także czas podróży; obecnie wynosi półtorej godziny, a po remoncie ma być krótszy o pół godziny.

Roboty powinny rozpocząć się na początku 2019 r. - powiedział dziennikarzom zastępca dyrektora Regionu Zachodniego ds. projektów kluczowych PKP PLK Zbigniew Miliński. Modernizacja ma zakończyć się natomiast pod koniec 2020 r. - dodał.

Miliński powiedział także, że dzięki remontowi zwiększy się do 120 km na godzinę prędkość pociągów na linii. Jak dodał, obecnie przez zły stan techniczny obowiązują na linii ograniczenia do 60-70 km na godzinę, a lokalnie są one jeszcze niższe.

Modernizacja linii nr 210 jest komplementarna z remontem linii 405 prowadzącej ze Szczecinka przez Słupsk do Ustki.

Całkowity koszt modernizacji linii Szczecinek - Runowo Pomorskiego to blisko 220 mln zł. Dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego to blisko 149 mln zł. (PAP)