We wtorek komunalna spółka "Stadion Miejski" ogłosiła przetarg pisemny z negocjacjami w tej sprawie. Na zgłoszenia od zainteresowanych firm czeka do 21 września.

Stadion oddano do użytku w październiku ubiegłego roku. Jego budowa kosztowała 250 mln zł; obiekt może pomieścić ok. 22 tys. widzów. Jednym ze źródeł finansowania budowy były fundusze unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Oprócz meczów piłkarskich, mogą być tam organizowane m.in. koncerty, konferencje i kongresy.

Władze Białegostoku uważają, że nadanie oficjalnej nazwy przyczyni się do lepszej rozpoznawalności obiektu.

Jak napisano w ogłoszeniu przetargowym, jego przedmiotem jest nadanie oficjalnej nazwy, ale też inne prawa sponsora tytularnego m.in. możliwość stworzenia oficjalnego logo obiektu, oznakowanie go, organizowanie imprez czy wykorzystywanie wizerunku stadionu do celów marketingowych wybranej firmy. Szczegółowy katalog ma być ustalony podczas negocjacji.

Przetarg będzie odbywał się w trzech etapach. Pierwszy zakłada zgłoszenie przez firmy chęci udziału w postępowaniu (i na te zgłoszenia spółka czeka do 21 września). Kolejny etap to negocjacje i dopiero po ich zakończeniu zostaną ustalone szczegóły umowy, w tym minimalna wysokość rocznej opłaty. Do trzeciego etapu - złożenia ofert - zostaną zaproszone firmy, które nie zostały wykluczone z postępowania.

Jak przyznają przedstawiciele spółki, trudno teraz określić, ile potrwa cała procedura wyłonienia potencjalnego sponsora. Zależy to przede wszystkim od tego, ile potrwają negocjacje z firmami, które się zgłoszą. (PAP)