Minister edukacji narodowej była w sobotę we Wrocławiu gościem festiwalu MeetUp. To największe, pod względem liczby uczestników, spotkanie fanów z internetowymi twórcami, prezentującymi swe dokonania na portalu YouTube.
Kluzik-Rostkowska uczestniczyła w panelu dyskusyjnym podsumowującym zleconą przez resort edukacji kampanię promującą szkolnictwo zawodowe pt.”#dobry ZAWODnik”.
Kampania polegała m.in. na tworzeniu filmów umieszczanych w internecie, a jej głównym bohaterem był uczeń technikum informatycznego z Wodzisławia Śląskiego posługujący się na YouTube nickiem ReZigiusz.
W spotach wystąpiła Kluzik-Rostkowska. MEN zapłacił za całą akcję 114 tys. zł i była to pierwsza w Polsce zlecona przez instytucję rządową, a przeprowadzona wśród odbiorców YouTube akcja promocyjna.
„Po godzinie od umieszczenia filmu notowaliśmy po 32 tys. wejść. Ja też czuję się aktywnym uczestnikiem internetu, ale dopiero przy tej kampanii przekonałam się, że to są dwa światy: internet w odbiorze rodziców i młodych ludzi. Ta kampania przeszła najśmielsze oczekiwania, ponieważ miała około 8,5 mln wejść” - mówiła Kluzik-Rostkowska.
Bloger, programista i ekspert od monitorowania internetu Michał Sadowski podkreślił, że kluczem do sukcesu tej kampanii było zaangażowanie ReZigiusza, który jest popularny w internecie i wiarygodny dla młodego odbiorcy.
„Zaskakujące, że urzędnicy się na to zdecydowali, bo przecież – ogólnie rzecz biorąc – politycy nie są w internecie zbyt +sexy+”- mówił Sadowski.
Jak zaznaczyła Kluzik-Rostkowska, celem akcji promującej szkolnictwo zawodowe było przekonanie odbiorców do wybierania tego typu szkół po ukończeniu gimnazjum oraz przełamanie stereotypu, iż nauka w szkole zawodowej czy technikum „to coś gorszego niż wybór liceum”.
„Zwykle dzieje się tak, że zarówno uczniowie jak i ich rodzice dobrze orientują się, które licea w ich okolicy mają dobrą opinię. Natomiast rzadziej mają wiedzę, jakie w ogóle szkoły zawodowe czy technika są na ich terenie i do jakich przygotowują zawodów” - mówiła minister edukacji.
Dodała, że na szkolnictwo zawodowe z funduszy europejskich do 2020 r. będzie w całym kraju przeznaczone ponad 900 mln euro. Środkami będą dysponować marszałkowie województw.
Jak zapowiedziano, MEN na przełomie sierpnia i września ogłosi przetarg na kolejną kampanię promocyjną w internecie.
„Resort przygotował też własne stoisko podczas imprezy, na którym informujemy m.in. o bezpieczeństwie w internecie i zagrożeniach związanych z dopalaczami” - powiedziała PAP rzecznik MEN Joanna Dębek.
MeettUp to największe - pod względem liczby uczestników - spotkanie fanów z twórcami, prezentującymi swe dokonania na portalu YouTube. W tegorocznej czwartej edycji imprezy we Wrocławiu uczestniczy prawie 10 tys. fanów, którzy mają możliwość spotkać się się z ponad stu twórcami YouTube.
W programie imprezy są m.in. koncerty, spotkania, konkursy oraz oglądanie najciekawszych filmów. Na specjalnych platformach twórcy odpowiadają na pytania fanów, rozdają autografy, robią sobie z fanami zdjęcia.
„Jedną z większych atrakcji dla fanów gier jest możliwość śledzenia na żywo i zagrania z Izakiem, mistrzem świata w grach komputerowych” - poinformowała Patrycja Musiał organizator MeetUp.(PAP)a