Jak poinformował rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA Karol Głębocki, wśród 10 ofert na projekt i budowę tego odcinka drogi S7 najniższą cenę 446,1 mln zł zaproponowało konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure SA z Warszawy i PORR Bau GmbH z Wiednia. Najwyższą – 563,6 mln zł - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego.

Według niego GDDKiA planowała przeznaczyć na to zadanie 695,5 mln zł. Zamawiający przyjął w postępowaniu trzy kryteria oceny ofert - cenę, termin wykonania i okres gwarancji. Wszyscy składający oferty zadeklarowali wykonanie zamówienia w 34 miesiące i 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót.

Odcinek Mława - Strzegowo to kolejny z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie woj. mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. W ubiegłym tygodniu otwarto oferty na budowę odcinka Napierki - Mława.

Inwestycję obejmującą łącznie budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Realizowana będzie w systemie "Projektuj i buduj". Jak podała GDDKiA, wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonać projekty budowlane i złożyć wnioski o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 r.

Drogowcy zapowiedzieli, że oferty na realizację pozostałych dwóch odcinków S7 na trasie Napierki - Płońsk będą otwierane w nadchodzących tygodniach. Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. (PAP) 

Przygotowanie i realizacja inwestycji w zakresie dróg publicznych. Komentarz
Patrycja Antoniak, Maksymilian Cherka, Filip Elżanowski, Krzysztof Andrzej Wąsowski
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł