Po otwarciu 1 lipca br. odcinka Tuszyn-Stryków oraz po ukończeniu powstającego fragmentu Częstochowa-Pyrzowice (planowo w 2019 r.) będzie to jedyny brakujący fragment autostrady A1 na terenie kraju.

Jak poinformował Adamczyk podczas czwartkowego briefingu w pobliżu powstającego pod Częstochową węzła autostrady A1 Rząsawa, odcinki między Tuszynem i Częstochową mają już ważne zgody na realizację inwestycji drogowych.

Oznacza to, że po skierowaniu ich do realizacji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) może ogłaszać już przetargi.

"Liczymy, że przetargi rozstrzygniemy około września (2017 r.); około trzech lat realizacji inwestycji, będzie to więc (zrealizowane - PAP) ok. 2020 roku" - powiedział Adamczyk.

Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Bojarowicz podał, że według szacunków po cenach z 2015 r., koszt realizacji autostrady Tuszyn-Częstochowa sięga 3,28 mld zł.

Autostrada będzie budowana według istniejących projektów, zostaną one jedynie przejrzane pod kątem ewentualnych możliwości unifikacji niektórych rozwiązań. (PAP)

Dowiedz się więcej z książki
Zamówienia publiczne. Orzecznictwo sądów okręgowych w latach 2010-2015 z komentarzem
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł