Nowy odcinek trasy łączy ulice Marii Skłodowskiej-Curie i Grudziądzką. Pozwala ominąć zatłoczone ulice w sąsiedztwie zespołu staromiejskiego, a także jest alternatywą dla przebiegających przez miasto dróg krajowych 80 i 91.

Dzięki trasie łatwiej będzie podróżowało się zjeżdżającym z autostrady A1 czy nowego mostu przez Wisłę, a kierującym się do północnej lub zachodniej części miasta.

W ramach inwestycji powstały dwie jezdnie dwupasmowe i droga rowerowa, przebudowano trzy skrzyżowania i tory tramwajowe, zbudowano estakadę drogową nad linią kolejową ze zjazdami, kładkę dla pieszych i tunel pod nasypem dla pieszych i rowerzystów. Oprócz tego zainstalowano oświetlenie i sygnalizację świetlną, przebudowano sieci ciepłownicze, wodociągowe i kanalizacyjne oraz zagospodarowano otoczenie.

Zanim przystąpiono do budowania drogi, konieczne było zlikwidowanie ponad 300 ogródków działkowych i zburzenie kilku budynków.

Wykonawcą inwestycji była firma Skanska, a sama budowa kosztowała 107 mln zł.

W połowie ub. roku zakończony został pierwszy etap budowy Trasy Średnicowej Północnej o długości 1,5 km - od ul. Grudziądzkiej do ul. Chełmińskiej, który kosztował 35 mln zł.

Dzięki powstaniu obu odcinków trasy szybciej, wygodniej i bezpieczniej można przejechać pomiędzy osiedlami Rubinkowo, Mokre i Chełmińskie, a także w ogóle ze wschodu na zachód miasta. (PAP)