W ramach zadania powstanie prawie 13,5 km drugiej jezdni wzdłuż istniejącej trasy S3, a także dwa bliźniacze mosty na Odrze.

Nowa droga ma być gotowa w 2017 r., przeprawy dwa lata później – poinformował w czwartek na konferencji prasowej w Gorzowie Wlkp. dyrektor Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Przemysław Hamera.

Rozbudowa S3 o drugą jezdnię w woj. lubuskim dotyczy 62 km. Szacowane koszty całej inwestycji (pięć odcinków) to ponad 1,6 mld zł.

GDDKiA dysponuje pozwoleniami na budowę trzech z pięciu odcinków – drugiej nitki między Sulechowem a Zieloną Góra, a także drugich jezdni obwodnic Gorzowa Wlkp. i Międzyrzecza. Pozwolenia na kolejne są obecnie przygotowywane.

Hamera przekazał, że w przypadku obwodnic Gorzowa i Międzyrzecza procedura przetargowa powinna zakończyć się do końca sierpnia, natomiast wykonawca odcinka Sulechów – Zielona Góra powinien zostać wyłoniony na przełomie września i października br. W przypadku wszystkich trzech odcinków czas budowy wyniesie od 22 do 25 miesięcy.

„Generalnie przełom lat 2016 i 2017 to czas, kiedy na odcinku między Szczecinem a węzłem Nowa Sól z drogą wojewódzką nr 283 powinniśmy móc korzystać z drogi ekspresowej S3 w układzie 2+2 z wyłączeniem obiektów mostowych na rzece Odrze w pobliżu miejscowości Cigacice” - powiedział Hamera.

Dyrektor wyjaśnił, że budowa dwóch nowych mostów potrwa dwa lata dłużej, co wynika z jednej strony z przyjętej logistyki, a z drugiej z uwarunkowań środowiskowych. (PAP)