Otwarto oferty w przetargu na wykonanie tras rowerowych na Podkarpaciu
Budowa ok. 430 kilometrów tras rowerowych w regionie została podzielona na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg. W czwartek w Podkarpackim Zarządzie Dróg Wojewódzkich (PZDW) w Rzeszowie otworzono oferty na cztery odcinki. W przetargu na ostatni fragment oferty można składać do 14 marca.
Jak poinformowała PAP rzeczniczka prasowa PZDW Ewa Sudoł-Sikora, na zaprojektowanie i wykonanie pierwszego, prawie 93-kilometrowego odcinka wpłynęły trzy oferty. „Na realizację tego odcinka zarezerwowaliśmy kwotę prawie 5,7 mln zł. Najniższą ofertę złożyła firma Erbud – ponad 9,2 mln zł; najwyższą zaś Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów (MPDiM) z Rzeszowa - ponad 21,8 mln zł” - dodała.
W przetargu na drugi, prawie 100-km odcinek także wpłynęły trzy oferty. Najniższą złożyła firma Erbud – ponad 34,8 mln zł, zaś najdroższą rzeszowska spółka MPDiM – ponad 51 mln zł. Kwoty te są znacznie wyższe niż szacował inwestor, który zakładał koszt powstania tego odcinka na ponad 17,5 mln zł.
Natomiast na zaprojektowanie i wykonanie trzeciego, niespełna 80-kilometrowego fragmentu trasy wpłynęła jedna oferta - od MPDiM z Rzeszowa. Spółka zadeklarowała, że wykona inwestycję za ponad 37,3 mln zł. Oferta jest wyższa niż szacunki inwestora aż o ponad 26,5 mln zł.
W przetargu na wykonanie odcinka nr 5 o długości ok.
Sudoł-Sikora zaznaczyła, że nie zapadła jeszcze decyzja, czy przetarg zostanie powtórzony, czy procedura wyłaniania wykonawców będzie kontynuowana. „Z decyzją poczekamy aż do otwarcia ofert na ostatni odcinek” - powiedziała.
Na Podkarpaciu ścieżki rowerowe mają powstać do końca września 2015 r. W sumie trasa ma liczyć ok.
Zwycięzcy przetargów będą musieli nie tylko wybudować nowe lub wyremontować istniejące ścieżki rowerowe, ale również wykonać całą infrastrukturę - m.in. miejsca postojowe dla rowerów, tablice informacyjne czy wiaty chroniące rowerzystów przed deszczem.
Podkarpacki odcinek trasy zacznie się w miejscowości Podlesina na granicy z województwem lubelskim i przebiegnie przez m.in. Narol, Horyniec Zdrój, Dynów, Kraczkową, Łańcut, Leżajsk, Ulanów; koniec tego fragmentu będzie w Trześni na granicy z woj. świętokrzyskim.
Cała rekreacyjna trasa rowerowa, łącząca województwa warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie, będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Łączny koszt projektu „Trasy rowerowe w Polsce wschodniej” przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r. (PAP)